Adobe SUMMIT 2014

Det var med höga förväntningar INFODESIGN tog till London för att vara med på Adobe SUMMIT 2014 som är deras digital marketing cloud-konferens. Eventet var slutsålt sedan länge och sociala medier kokade. Stämmningen var skyhög när Adobe skulle lansera AEM 6.0. Majoriteten av de 3000 besökarna representerade webbbyråer och marknadsföringsfolk.

INFODESIGN, vi var lite unika i sammanhanget och några av de få LiveCycle partnerna i Europa som dykt upp dagen innan konferensen för en partner briefing. Där gick Adobe igenom ändringarna i LiveCycle produktportföljen samt de effekterna det har på partnerprogram, säljprocesser etc. Den stora nyheten för oss och det som föranledde resan till London var nyheten om AEM Forms som skulle släppas som en integrerad del av AEM 6.0 och deras digital marketing cloud.

Det var tre intensiva dagar med partner briefings, produkt presentationer, personliga möten etc. Vi pratade med många inom Adobes nya AEM Forms organisation, bla. Dave Welch (AEM Forms head) och Jeff Stanier (AEM Forms Product Manager). Det var ett mycket bra möte där vi diskuterade våra stora kunder och vilken support Adobe kan stå till tjänst med i migreringsperioden över till AEM Forms. Vi fick tom några minuter tillsammans med Adobes VD Shantanu Narayen och Matt Thomson (Adobes globala säljchef). De och Christina har varit på kundbesök tillsammans tidigare och det var ett kärt återseende.