Adobe SUMMIT 2015, Salt Lake City

Då har vi kommit hem från årets Adobe konferens. Adobe SUMMIT i Salt Lake City lockade detta året 900 Adobe partners och totalt 7000 deltagare från 44 länder. Här är några highlights vi gärna vill dela mer er.

1. Partner Briefing – Temat för årets partner briefing var Innovate, Deliver, Grow och den lockade 900 deltagare. Som vanligt börjar den dagen innan konferensen och vi fick en bra genomkörare av alla produktnyheterna som skulle lanseras under de kommande dagarna för allmänheten. Förutom produktnyheter så gick de igenom sin strategi för Adobe Marketing Cloud samt deras produktroadmaps.

Som vanligt var där var även en del ändringar till partnerprogrammet som presenterades, men även nyheter för formatet på själva briefingen. Årets nyhet var Partner Innovation Award där nominerade partners fick 5 minuter på sig att pitcha sin lösning för publiken samt en jury med seniora chefer från Adobe. Vinnaren fick äran att presentera sin lösning för hela konferenspubliken under Summit Sneaks som är en öppen event för alla 7000 deltagare där Adobe låter kunderna tjuvkika in i framtiden och kommande releaser.

2. Web and mobile forms: Making digital transactions painless and engaging… Break out sesssion med Jeff Stanier och Steven Monroe. Mycket bra presentation av Jeff som på ett enkelt sätt presenterar vilken roll AEM Forms spelar i Adobes Marketing Cloud strategi.

Steven visade demo som innefattade adaptive forms, pdf-output, signering med echosign med mera. Länk till hela presentationen på video.

3. Flertalet inbokade men även en del informella möten med nyckelpersoner såsom Jeff Stanier, Ankur Jain och Gary Robbins som alla jobbar med AEM Forms. Jeff och Ankur berättade om ökat internt fokus på AEM Forms samt att de återanställer en hel del av den JetForm och LiveCycle kompetens som Adobe gjorde sig av med i Ottawa för några år sedan. De berättade även att marknadsföringen för AEM Forms kommer att öka och att de fått dedikerade marknadsresurser nu.

Ankur hjälpte oss att komma med i beta-programmet för tidig tillgång och test av kommande AEM Forms releaser. Detta är mycket bra och kommer även komma våra kunder tillgodo i form av tidigare tillgång till information.

Vi träffade även AEM Forms global sales personal som berättade att det görs mycket affärer med nya kunder. Samt att de överträffat sina försäljningsmål, både migrering och nyförsäljning. Mycket bra för oss att produkten får större spridning.

4. The Journey to Digital Transformation in Financial Services: Choosing the right technology is JUST the beginning. Talare från ledande finansiella intuitioner såsom Capital Group, National Australian Bank och UBS delade sina erfarenheter och utmaningar relaterat till datadriven marknadsföring samt transformation till IT system med fokus på mobil och publicering för flera kanaler.

Mycket bra session med många bra exempel, de höll inte igen utan var väldigt ärliga kring sina erfarenheter. Länk till hela presentationen på video.